فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ /تجهیزات پزشکی قاچاق در داروخانه قزوین

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز بیست و نهمم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سرهنگ امید همتی مجد معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: مشمولان وظیفه، پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در روز دوشنبه ۴ اردیبهشت از طریق پایانه مسافری بری تعاونی ۱۵ بیتا به مراکز آموزش اعزام خواهند شد.

وی افزود: مشمولان پیش از حضور و اعزام به خدمت مقدس سربازی می‌بایست نسبت به انجام معاینه سلامت و غربالگری کرونا اقدام کرده و همچنین ضمن تزریق واکسن کرونا کارت واکسیناسیون را به همراه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: افرادی که در مهلت تعیین شده جهت اعزام به خدمت مراجعه نکرده و وارد غیبت شوند برابر ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم استخدام، عدم امکان دریافت وام، عدم دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته و نهاد‌های قانونی، عدم صدور پروانه کسب و ... مواجه خواهند شد.

سرهنگ همتی بیان داشت: طبق ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه باشد، ۹۰ روزاضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه باشد تا ۱۸۰ روز اضافه خدمت خواهند داشت، همچنین مشمولانی که مدت غیبت اولیه آن‌ها بیش از یکسال باشد علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، مشمول فراری محسوب شده و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی بیان داشت: تمامی مشمولان می‌بایست مدارکی که مربوط به انجام واکسیناسیون مننژیت و توام، کارت واکسن کرونا که بیانگر انجام دو دوز و بیشتر واکسن بوده به همراه برگه اعزام به خدمت، برگه معرفی به مرکز آموزش، سرباز کارت بانک سپه و تصاویر مدارک هویتی (شناسنامه وکارت ملی، مدارک مربوط به ایثارگری والدین، گواهی معلولیت و مدد جویی خانواده از کمیته امداد و بهزیستی) می‌باشد را به همراه داشته باشند.

این مسئول انتظامی با تاکید بر اینکه مشمولان باید قبل از ورود به مراکز آموزش، نسبت به انجام بهداشت فردی از قبیل کوتاه کردن موی سر، گرفتن ناخن‌ها و. اقدام کرده و وسایل شخصی، بهداشتی، اعم از قاشق و چنگال، لیوان و لباس گرم و... را به همراه داشته باشند، از خانواده‌ها در خواست کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام و پیشگیری از انتقال بیماری کرونا از حضور برای بدرقه مشمولان در محل اعزام خودداری کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان در پایان با اشاره به اینکه به منظور صیانت و پیشگیری از ابتلا مشمولان به بیماری کرونا توقف در رستوران‌های بین راهی میسر نبوده و مشمولان اعزامی به استان‌های دیگر، می‌بایست جیره خشک به همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان درپیام رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh @ از آخرین اخبار مطلع شوند.

توقیف محوله چوب قاچاق در آوج 

سرهنگ علی زرینی فرمانده انتظامی شهرستان آوج گفت: ماموران یگان امداد شهرستان آوج حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب جنگلی مشکوک و برای بررسی بیشتر دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم چوب قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل از اداره جنگلبانی بود، کشف و یک نفر را در این خصوص دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آوج با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله کشف برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۷۵ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد.

تجهیزات پزشکی قاچاق در داروخانه 

سرهنگ مهدی حاجیان راد رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری تعداد قابل توجهی از تجهیزات پزشکی قاچاق در یکی از داروخانه‌های سطح شهر قزوین، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

 وی افزود: ماموران به همراه نمایندگان معاونت غذا و دارو به محل اعزام شده و در بازرسی از آن هزار ۷۶۶ قلم انواع تجهیزات پزشکی قاچاق که فاقد هرگونه مجوز مثبته گمرکی بود کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه ارزش ریالی اقلام کشف شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۱۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص یک متهم شناسایی و با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد.

تلویزیون‌های قاچاق در آزاد راه قزوین-کرج 

سرهنگ بهرام منصوری فرمانده انتظامی شهرستان البرز گفت: ماموران یگان امداد شهرستان البرز حین کنترل خودرو‌های عبوری در آزاد راه قزوین-کرج به یک دستگاه خودرو سواری پراید ۱۴۱ مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۲ دستگاه تلویزیون ۶۵ اینچ با مارک ال جی و سامسونگ که فاقد هرگونه مجوز مثبته گمرگی بود کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز با اشاره به اینکه ارزش ریالی تلویزیون‌ها حدود یک میلیارد ریال برآورد شده، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری ۴ قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر در بوئین زهرا 

سرهنگ وجیه الله عبدی فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا گفت: در پی کسب خبری مبنی بر خرید و فروش مواد مخدر در یکی از واحد‌های مسکونی شهربوئین زهرا بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از شناسایی دقیق و اخذ دستور قضائی ماموران به محل اعزام شده و در بازرسی از آن ۷۶۰ گرم تریاک به همراه تعدادی آلات و ادوات مربوط به توزین و مصرف مواد مخدر کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا ادامه داد: ماموران در اقدامی دیگر یک دستگاه خودرو سواری پراید را در محور‌های مواصلاتی این شهرستان متوقف کرده و در بازرسی از آن ۲ کیلو ۶۸ گرم تریاک کشف و ۳ نفر را دستگیر کردند.

سرهنگ عبدی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در زمینه خرید و فروش و نگهداری مواد مخدر مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

قاچاق لوازم بهداشتی با بارنامه لوازم یدکی 

سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در آزاد راه"قزوین-زنجان" به یک دستگاه کامیونت مشکوک و برای بررسی بیشتر دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: راننده که پس از توقف خودرو بار نامه‌ای مبنی بر حمل لوازم یدکی به ماموران ارائه داده بود، در ادامه بازرسی انجام شده و مشخص شدن وجود تعداد قابل توجهی اقلام آرایشی و بهداشتی قاچاق در قسمت بار خودرو، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این عملیات ۵ هزار و ۵۰ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف و با تشکیل پرونده به همراه متهم به مراجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: خرید و استفاده از کالای قاچاق علاوه بر صدمات جبران ناپذیری که بر اقتصاد کشور وارد می‌کند با مخاطراتی همچون عدم تائیدیه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو همراه است که استفاده از آن‌ها می‌تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.